George Wilhelmlaan 1-1

9351 GJ Leek

0594-514050

Bij spoed toets 1

Praktische Informatie

Praktische Informatie

De praktijk is iedere werkdag geopend van 8:00 tot 17:00 uur.

Lunchpauze van de assistentes : 12:30 – 13:15 uur . De assistentes zijn wel bereikbaar voor spoedgevallen.

We zijn gesloten voor nieuwe patiënten.

Vanaf 16 juni 2020 is het laboratorium van CERTE gestart met een afspraken-systeem.  Dit betekent dat u  niet meer zonder afspraak met uw lab-formulier terecht kunt bij een prik-locatie van CERTE.

U maakt als volgt een afspraak maken :

  • online via www.certe.nl
  • telefonisch via 088-23 71 000 ( bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.00 uur)


Leek
 : dienstencentrum “De Schutse” , Oldenoert 32

  • maandag van 8:00 – 9:30 uur
  • dinsdag en donderdag van 8:00 – 10:30 uur


Roden 
: gezondheidscentrum ‘de Es’, van Wijchgellaan 2a

  • alle werkdagen van 7:30 – 10:30 uur


Zevenhuizen
 : “Groene Borg”     Bosplantsoen 1

  • woensdag van 8:30 – 10:00 uur


Groningen :
 “Damsterdomus”   Damsterdiep 191

  • alle werkdagen van 7:30-15:00 uur


NB: tijdens feestdagen en in de zomervakantie gelden aangepaste openingstijden ! Zie hiervoor ook de website van CERTE ( www.certe.nl )

Herhaalrecepten kunt u op 3 manieren bij ons aanvragen :

  1. herhaalrecepten aanvragen via het Patienten Portaal van deze website. U dient zich de eerste keer eenmalig in te schrijven met een eigen emailadres en zelfgekozen wachtwoord. Vraag hiervoor de handleiding op groepspraktijkleek@ezorg.nl onder vermelding van uw huisarts, uw naam en uw geboortedatum. Heeft u zich al aangemeld bij het nieuwe Patienten Portaal en is uw aanmelding goedgekeurd, dan kunt u inloggen ophttps://huisartsengroepspraktijkleek.uwzorgonline.nl/
  2. bel de Herhaalreceptenlijn : 0594-0511545
  3. lever het etiket van het lege doosje bij ons in


Voor patiënten die hun medicatie afhalen bij de Mediq apotheek geldt :

  • indien u uw herhaalrecept voor 10 uur ’s morgens heeft aangevraagd liggen uw medicijnen 2 werkdagen later vanaf 8:00 uur voor u klaar bij de apotheek.
  • Indien u uw herhaalrecept na 10 uur ’s morgens heeft aangevraagd liggen uw medicijnen 3 werkdagen later vanaf 8 uur voor u klaar bij de apotheek !
  • vermeld in het vakje ‘belangrijke opmerkingen’ altijd de naam van uw huisarts !

 

De huisartsenspoedpost is bestemd voor spoedgevallen. Een spoedgeval is medische hulp die niet kan worden uitgesteld tot de volgende werkdag.

Dit betekent dat u niet bij de huisartsenspoedpost terecht kunt voor herhalingsrecepten of een doosje pijnstillers.
Zorg dat u altijd voldoende medicijnen heeft om de nacht, het weekend of de feestdagen mee door te komen. De huisartsenspoedpost is doordeweeks bereikbaar tussen 17.00 ’s middags en 08.00 ‘s ochtends. In het weekend en op feestdagen kunt u, in geval van spoed, 24 uur per dag bellen. Onze gesprekken worden opgenomen.


Gegevens bij de hand

Als u onderstaande gegevens bij de hand heeft, kunnen de zorgverleners van de huisartsenspoedpost u nog sneller helpen:

  • Uw hulpvraag en (indien van toepassing) uw medicijngebruik
  • Voorletters en achternaam
  • Geslacht en geboortedatum
  • Straatnaam, postcode en woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Burgerservicenummer
  • Naam zorgverzekeraar en polisnummer
  • Naam van uw eigen huisartspraktijk


Bel altijd eerst voor een afspraak en kom nooit zomaar naar een huisartsenspoedpost. U voorkomt daarmee langere wachttijden voor uzelf en anderen

Als u nummerweergave heeft uitgeschakeld op uw telefoon en u kunt uzelf in noodsituaties niet verstaanbaar maken, kunnen wij uw gegevens niet achterhalen om u hulp te bieden.

0900-nummers geblokkeerd?

De enige manier om de huisartsenspoedpost te bereiken is via een 0900-nummer.
Dit nummer is ondergebracht in dezelfde groep waarin ook het “niet spoed wel politie”-nummer van de politie is ondergebracht.

Vraag de klantenservice van uw telefonie-aanbieder hoe u deze groep 0900-nummers kunt deblokkeren.

Praktijkverpleegkundigen Somatiek 

Marijke Geutjes en Hennie Faber zijn  onze praktijkverpleegkundigen somatiek. Zij houden zich vooral bezig met het opsporen, in kaart brengen en behandelen van patienten met hoge bloeddruk, te hoog cholesterol, tabaksverslaving en overgewicht.

Zij hebben zelfstandige spreekuren en roepen patienten die bij ons bekend zijn met een verhoogd risico op het krijgen van hart- en vaatziekten, zelf op.

Als u vragen heeft voor de POH-er, dan kunt u haar telefonisch bereiken via de assistente. Zij noteert uw telefoonnummer en u wordt tussen 16.20 en 17.00 uur teruggebeld.

Marijke Geutjes is de POH-er van dr van der Veen en dr Kobus. Zij werkt op maandag, dinsdag, woensdag en om de week op donderdag. Hennie Faber is de POH-er van dr Geerts en dr Hinkema. Zij werkt op maandag, dinsdag en woensdag.

 

Diabetesverpleegkundige

Onze diabetesverpleegkundige Marleen de Vries begeleidt onze patienten met type II diabetes mellitus. Dit is suikerziekte, die ontstaat bij ouderen en patienten met overgewicht.

Dankzij intensieve begeleiding van een diabetesverpleegkundige ontwikkelen de meeste suikerziekte-patienten minder complicaties op de lange termijn.  Zij besteedt veel aandacht aan informatie over het ziektebeeld, uw gewicht, uw lifestyle en uw dieet.

Tevens begeleidt zij patienten, die van tabletten moeten overschakelen op insuline.


Praktijkverpleegkundige GGZ

Janet Dekker en Willeke Been zijn onze praktijkverpleegkundigen GGZ voor volwassenen vanaf 18 jaar.  Als u klachten van psychische aard heeft, kunt u bij hen terecht op verwijzing van de huisarts. Janet of Willeke zal vervolgens samen met u kijken hoe en waarmee u het beste geholpen kunt worden.  Dit kan in één gesprek, maar mogelijk zijn er ook meerdere gesprekken voor nodig. Wanneer uw klachten gecompliceerder zijn , dan zal uw huisarts u direct of via de POH-GGZ doorverwijzen naar een gespecialiseerde hulpverlener of hulpverleningsinstantie. 


Physician assistant Ouderenzorg

Jan Mulder coordineert de ouderenzorg namens de 4 huisartsen in onze groepspraktijk.  Hij is de schakel tussen de kwetsbare oudere, de mantelzorg en de thuiszorg.  Jan werkt op maandag , woensdag, donderdag en vrijdag.


Alle praktijkverpleegkundigen werken onder supervisie van de huisarts.

De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek.  Voor herhalingsrecepten hebben wij een apart telefoonnummer : 0594-511545

U kunt bij de assistente verder (na afspraak) terecht voor:

  • Het meten van de bloeddruk
  • aanstippen van wratten
  • verbinden van wonden
  • oren uitspuiten
  • hechtingen verwijderen
  • zwangerschapstest
  • urine onderzoek
  • suiker- en Hb-controle
  • uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek)
  • zwachtelen en tapen
  • verstrekken van informatiefolders
  • longfunctieonderzoek


Bij verdenking op blaasontsteking kunt u urine bij de assistente inleveren. Doet u dit ook voor 10.00 uur. We willen graag dat u verse urine inlevert die (indien nodig) koel wordt bewaard. We kijken de urine direct na en u hoort direct de uitslag. Als u een blaasontsteking heeft ligt het recept dezelfde middag na 16:00 uur bij de apotheek.
Verwijsbrieven kunnen als regel de dag volgend op het spreekuurbezoek na 16.00 uur bij de balie worden afgehaald.

Het wrattenspreekuur is op woensdagmiddag van de even week en wordt verzorgd door een assistente.

Patiënten Portaal

  • Een e-mailconsult aanvragen bij uw huisarts ?
  • Online uw herhaalrecepten aanvragen ?
  • Dat kan nu allemaal via het Patiënten Portaal !


Als u reeds een account heeft aangemaakt , dan kunt u via deze link https://huisartsleek.uwzorgonline.nl inloggen.

Of download de app :  https://uwzorgonline.nl/

Bent u een nieuwe gebruiker, dan verzoeken we u een mail te sturen naar groepspraktijkleek@ezorg.nl onder vermelding van uw huisarts, uw naam en uw geboortedatum.  Wij zenden u dan een handleiding toe waarin de werkwijze duidelijk beschreven staat.


App op uw smartphone

Wilt u onze website als app op uw smartphone ? Ga dan als volgt te werk :

  • open de browser op uw smartphone
  • tik in als webadres : www.huisartsengroepspraktijk.praktijkinfo.nl
  • voor Iphone : klik op het vierkantje met het pijltje naar boven.   : klik op : “zet in beginscherm” en vervolgens op : “voeg toe”


Wilt u de Uwzorg Online app op uw smartphone ?  Via deze app kunt u direct online een afspraak maken met uw huisarts, uw huisarts een e-consultvraag stellen of uw herhaalmedicatie aanvragen. Klik op : https://uwzorgonline.nl/

banner UZORGONLINE groot

U kunt ook via email terecht bij onze praktijk.  Het e-mailadres is: groepspraktijkleek@ezorg.nl

Vragen worden z.s.m. beantwoord door de assistente.  Email , die voor 10:00 uur ’s ochtends binnenkomt , wordt dezelfde dag nog beantwoord.  E-mailverkeer , die na 10:00 uur binnenkomt wordt de eerstvolgende werkdag beantwoord.   In verband met de nieuwe Privacywet (AVG) worden medisch inhoudelijke vragen niet meer per gewone mail beantwoord. Hiervoor dient u telefonisch contact op te nemen met de assistente op 0594-514050.

Wilt u uw huisarts een vraag stellen via beveiligde email ?  Dat kan via het Patiënten Portaal.  U dient zich de eerste keer eenmalig in te schrijven met een eigen emailadres en zelfgekozen wachtwoord. Vraag hiervoor de handleiding op groepspraktijkleek@ezorg.nl onder vermelding van uw huisarts, uw naam en uw geboortedatum. Heeft u zich al aangemeld bij het nieuwe Patiënten Portaal en is uw aanmelding goedgekeurd, dan kunt u inloggen op        

           https://huisartsengroepspraktijkleek.uwzorgonline.nl/       

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD of een speciale login voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
Last Page
Kunt u ook aangeven waarvoor?
Toestemming LSP Voor informatie zie:
https://www.volgjezorg.nl/toestemming *

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Uw Zorg Online’ app.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen 
– Lichamelijk onderzoek 
– Toegangslogboek
– Verslaglegging 
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten 
– Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Call Now Button Ga naar de inhoud